fin snö & kirsti-prick

hejsan hejsan ! vår mattelektion blev det inget med , för lena kom inte , hon var sjuk för första gången ever typ . lite läskigt för thilda hade drömt att lena var sjuk inatt .. spooky .sen vare bild och jag thildo lollo och alle fortsatte med vårt " hemliga projekt " . vi målade med vatten färger och skvätte och garva så vi knappt kunnde stå upp ! min teckning som låg bredvid fick stänk över sig och en av mina änglar fick en kirsti-prick , tackar T ! men det blev rätt fint till slut . från bildsalen ner till musiksalen där vi målade var vi tvungna att gå förbi niorna som skrev nationella prov , var fett läskigt . alla var hyper fokuserade och det satt lappar överallt " tystnad , nationella prov pågår " . på svenskan skulle man berätta vad som var det bästa med dagen , och jag sa typ att det var när jag var färdig på morgonen och kröp ner i sängen ett tag till ! sen hade vi ett snack m cecilia om en grej och sen var det eng & SO . hade vikarie , igen . men han var rätt skön . ett samtal som var kul idag var detta :

vikarien : är ni nittifemmor ? ni är ju värsta småbarnen !
douglas : men vadå ? om morfar kommer hit kommer han tycka att du är ett späd barn !
vikarien : om jag är ett spädbarn för honom , är ju du fortfarande i pungen !

haha , håll med att han var skön ? sen sa han ett massa annat blaj och grejs också . när vi slutade skyndade alle jag thilda och lollo till bussen och åkte hem till thilda . käkade lite mellis och garvade järnet , mest åt louise sköna blondhumor ! älskar dig , blondie ! sen åkte alle och lollo med bussen och jag och T fixade en header , som faktiskt blev rätt fin . vet inte om hon planerar att ladda upp den ? får se .. jag skulle äta vi 6 så jag drog typ fem i . på vägen hem vare så himla fint ! det snöade , verkligen fin snöade . ni vet sånna här stora tefats flingor . allt var helt tyst och lungt och det snöade . kännde mig som en fem-åring när jag gick där och tittade upp mot himlen och sträckte ut tungan för att fånga några flingor som fick smälta i munnen . gick sådär hela vägen hem och glömde nästan bort och svänga mot mitt hus . mamma och pappa stog i fönster och försökte vinka men jag var helt inne i snön . sen åt jag lite middag och snart ska jag väl fixa med de sista glosorna . kanske måla naglarna om jag hinner , skulle vara bra mitt gamla har redan skavts bort .. imoron är det freeeeedag också ! nice . börjar först 9.25 så jag har en rätt lång sovmorgon . imorse blev jag så sur för jag vaknade inte av min väckarklocka , så imoron ska jag ställa den på höghöghög volym så att jag helt säkert vaknar !


   
några fina bilder på snö från fjällen 08 / 09



puss och kram
JULIA


Kommentarer
Postat av: L

Haha aa dt var kul med vikarien på so:n. Älskar dej oxå min jullis knullis:) <3

2009-02-05 @ 19:48:35
URL: http://trippletower.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0