Hemma igen ifrån fjällen!

Hej allihoppa!

För dem som inte vet har jag vart i fjällen den här veckan. Jag kom hem typ vid 2 inatt. Jag familjen kusinerna och farmor hade en super rolig och mysig vecka men strolande sol, bra stuga och rolig skidåkning. Anledningen till att vi skulle till fjällen med dem var att farmor fyllde 70. Vi var i stöten som ligger i sälen. Det var väldigt mysigt där man tröttnade ganska fort på vissa backar. Vi gick upp vid 8 varje morgon och åkte till typ halv 5.

Jag bara älskar "fjällenmat". Det är så himla mysigt att sita på något världshus mitt i backen och äta våfflor och gulaschsoppa. Mums! Och allt smakar ju mkt godare där oxå.

När vi annars är ifjällen brukar vi alltid behöva ta bilen till backen men icke sa nicke det fans en lift som tog en till backarna.Gud va skönt det var för det är så jobbigt att lasta in alla skidor, stavar och grejer och så.

På torsdagen kom Jag och min kusin på att vi kanske skulle baka en tårta till våran farmor så vi åkte och köpte grejer till en tårta. Sedan lite senare på kvällen så hittade vi ingen elvisp så vi fick vispa grädden men vanliga vispar. Snacka om att jag fick ont i handen. Haha men vi hade fett kul. Alla förutom Jag och min kusin spelade tydligen nått spel så dem hörde inte att vi vispa grädden. Jag skulle sedan göra tårtan när dem andra sov och det gjorde jag också. Men jag trodde att alla vaknade för att mikron pep till hela tiden men som tur gjorde dem inte det. Sen på¨fredags morgonen åt vi tårta ( nyttigt va? ) Fast jag åt typ inget för jag är verkligen inte hungrig på morgonen. Men tårtan gick hem alla tyckte att den var jätte god! på kvällen var vi på en resturang som heter lammet och grisen. Dem har så himmmmla god mat, åå längtar tillbacks.

Jag har såklart tagit kort till er. Men dem får jag ladda upp lite senare under dagen/veckan kan inte ladda upp dem nu. Har ni här hemma haft ett bra lov? Hoppas det! Dagen är inte riktigt planerad än men vi får se vad som händer.

Puss och kram Louise


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0